Wrocław - Spot promocyjny z nagrodą

Opublikowano: 01.07.2024
Wroc-spot.jpg
Wrocławski spot promocyjny „Wrocław Miasto Przygody” wywalczył nagrodę na US International Award (US International Film and Video Festival).

 – Wrocław jest miastem pełnym kultury, historii i niezwykłych miejsc, a kampania „Wrocław Miasto Przygody” pokazuje to w sposób atrakcyjny i inspirujący. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione na arenie międzynarodowej – podkreśla Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.

Świetna kampania „Wrocław Miasto Przygody”

„Wrocław Miasto Przygody” to spot promocyjny przygotowany przez Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, na podstawie którego od ubiegłego roku, we współpracy z Wrocławską Organizacją Turystyczną, jest realizowana kampania turystyczna miasta.

Materiał, zrealizowany w formie zwiastuna filmu przygodowego, nawiązuje do stylistyki serii o Indiana Jonesie, a film czerpie z wrocławskiej legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego.

W materiale można podziwiać zdjęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Narodowego Forum Muzyki, Hydropolis, Hali Stulecia, czy rynku. W rolach głównych wystąpili utalentowani aktorzy młodego pokolenia – Marianna Zydek i Piotr Nerlewski oraz legenda polskiego kina, Daniel Olbrychski. Producentem filmu jest Grupa MagicLine, a reżyserem Michał Zieliński.

Wrocław miastem przygody i...dynamicznej turystyki

Wrocław odnotował blisko 7% wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego, niemal zrównując się z wynikami z 2019 roku. Widać tendencję, w której miasto powoli osiąga wyniki sprzed pandemii oraz wojny w Ukrainie.

Wzrost zainteresowania turystów krajowych i zagranicznych jest wyraźnie widoczny. W 2023 roku Wrocław odwiedziło o wiele więcej turystów niż w 2022. Grudzień okazał się rekordowy, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego, przyciągając 115 tysięcy nocujących gości. Odsetek turystów zagranicznych wzrósł do 26%, co jest wynikiem lepszym od średniej krajowej (21%).

Wrocławskie strategie promocyjne i ciężka praca nad poprawą oferty turystycznej miasta przynoszą efekty. Wzrosła liczba turystów zagranicznych, co świadczy o międzynarodowym uznaniu dla Wrocławia jako miejsca przyjaznego, pełnego kultury i historii. Kampania Wrocław Miasto Przygody jest właśnie przykładem skutecznych działań promujących miasto jako miejsce pełne przygód i atrakcji.Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej

Największe atrakcje turystyczne Wrocławia biją rekordy popularności. Wrocławskie ZOO odwiedziło w 2023 roku 1,7 mln osób. Panorama Racławicka doświadczyła 43% wzrostu liczby odwiedzających, a wrocławski Aquapark przyciągnął ponad 2 mln gości.

O dużej atrakcyjności Wrocławia świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W 2023 roku obsłużył 3,9 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem od czterech lat.

US International Film and Video Festival – impreza z tradycjami

US International Award to jeden z najstarszych konkursów tego typu. Jego pierwsza edycja odbyła się w 1967 roku. Od 2021 roku konkurs należy do cyklu festiwali organizowanych przez Filmservice International – największego organizatora festiwali filmów korporacyjnych.

Nagrody przyznawane są najlepszym filmom dokumentalnym, produkcjom korporacyjnym, online i do mediów społecznościowych.

Misją konkursu jest „wyróżnianie wysokiej jakości prac, wykonanych dla przemysłu, stowarzyszeń, rządów i organizacji edukacyjnych, których celem jest informowanie, motywowanie, stymulowanie lub edukowanie odbiorców”.

Więcej informacji

Partnerzy