Solaris Trollino 12 Electric wygląda jak klasyczny trolejbus. Ale tak naprawdę jest elektrobusem, który ładuje się podczas jazdy, bezpośrednio z trolejbusowej sieci trakcyjnej. Zastosowane rozwiązanie pozwala na wyeliminowanie największej wady autobusów elektrycznych, czyli konieczności postoju podczas ładowania baterii, będą się one bowiem ładowały podczas jazdy. Sześć takich nowoczesnych pojazdów hybrydowych właśnie wprowadzają do ruchu Tyskie Linie Trolejbusowe.
Pojazdy posiadają baterie trakcyjne LTO, co pozwala na przejechanie bez podłączenia do sieci trakcyjnej około 65 km. Baterie zasilają dwa asynchroniczne silniki zintegrowane bezpośrednio z piastami kół tylnych. Takiego rozwiązania nie zastosował jeszcze nikt w Polsce. To nie koniec nowinek technicznych. Elektronika napędu pojazdu wykonana jest w technologii SIC, czyli węglika krzemu, co bezpośrednio przełoży się na niższe zużycie energii.
Nowe trolejbusy posiadają oczywiście szereg udogodnień dla pasażerów, są niskopodłogowe, w pełni klimatyzowane, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Pasażerom do dyspozycji oddano aż czternaście miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Nad bezpieczeństwem w pojeździe będzie czuwało dziesięć kamer cyfrowych, a informację pasażerską zapewnią diodowe tablice elektroniczne, wykonane w technologii RGB, ekrany LCD oraz zapowiedzi głosowe wewnątrz i na zewnątrz.
Zadbano również o komfort kierowców, którzy mają bezpieczną, całkowicie wydzieloną kabinę, zabudowaną do połowy pierwszych drzwi. Znajdziemy w niej między innymi przycisk alarmowy, który powoduje nawiązanie bezpośredniej łączności i na żywo przekazuje obraz i dźwięk z trolejbusu do siedziby TLT, aby dyspozytor mógł zareagować, widząc co się dzieje w pojeździe. Pozwala to na szybką reakcję i skraca czas potrzebny na udzielenie pomocy.
Zakup nowych trolejbusów był możliwy dzięki realizowanemu przez Tyskie Linie Trolejbusowe projektowi „Zakup elektrycznych pojazdów komunikacji miejskiej wraz z budową i modernizacją systemu zasilania” w ramach programu „GEPARD II”.