Sieradz - System Informacji Pasażerskiej

Opublikowano: 30.05.2019
sieradz-autobusy.jpg
Sieradzkie MPK testuje System Informacji Pasażerskiej. Jeżeli testy wypadną pomyślnie jeszcze w tym roku w autobusach tego przewoźnika pojawią się zapowiedzi głosowe nazw kolejnych przystanków.

Sieradzkie MPK testuje System Informacji Pasażerskiej. Jeżeli testy wypadną pomyślnie jeszcze w tym roku w autobusach tego przewoźnika pojawią się zapowiedzi głosowe nazw kolejnych przystanków.

Inspiracją do wprowadzenia głosowego systemu informacji w autobusach miejskich w Sieradzu były sugestie osób niewidomych i słabowidzących. Alicja Nyziak – prezes Koła Terenowego Polskiego Związku Niewidomych z Sieradza miała już okazję jechać autobusem, testowanym obecnie na sieradzkich trasach. - Byliśmy z kolegą, który niedowidzi i powiem szczerze, że byliśmy zachwyceni. Głos, który informuje mnie gdzie jestem, jaki jest kolejny przystanek to dla mnie jako osoby niewidomej rewelacyjne rozwiązanie – mówi pani prezes. - Będę miała teraz odwagę by samodzielnie korzystać z komunikacji miejskiej. Będę wiedziała gdzie wysiąść – tak, by mógł mnie ktoś odebrać na przystanku docelowym. Bardzo cieszą mnie takie zmiany.

Oprócz głosu lektora zapowiadającego przystanki ich nazwy wyświetlane są na wyświetlaczu wewnątrz autobusu. - Po zakończeniu fazy testów, wychwyceniu wszystkich błędów systemu oraz wpisaniu całej bazy przystanków zostanie on w ciągu najbliższych kilku miesięcy wdrożony do wszystkich zakupionych autobusów marki Solaris, które można w łatwy i szybki sposób przystosować do obsługi tego systemu - wyjaśnia Arkadiusz Podsiadły, prezes MPK.
SIP testowany przez sieradzkie MPK może być rozbudowywany.

Więcej informacji

Partnerzy