Oświęcim – Miasto robi porządki z reklamami

Opublikowano: 06.06.2024
Oświęcim-reklamy.jpg
Szpecące reklamy, szyldy czy banery znikną z krajobrazu Oświęcimia. Zamiast reklamowego chaosu, wprowadzone zostaną jasne zasady umieszczania tablic i urządzeń reklamowych, co poprawi estetykę wielu miejsc.

Miasto przygotowuje uchwałę intencyjną, która zapoczątkuje prace przy opracowaniu zasad umieszczania reklam na budynkach, obiektach małej architektury, płotach czy ogrodzeniach. Reklamowy bałagan najbardziej jest widoczny w Starym Mieście, które jest odwiedzane przez mieszkańców i turystów.

Jest to pierwszy krok w porządkowaniu miasta, z brzydkich, często mocno już nadszarpniętych zębem czasu, niekiedy dowolnie umieszczanych reklam, banerów. Ten chaos i bałagan wpływa na postrzeganie miasta. Ich agresywność kolorystyczna zakłóca ład i porządek. To również kwestia bezpieczeństwa zwłaszcza, gdy mamy reklamy w pobliżu pasa drogowego. Przyjęcie zasad regulujących, jak mają wyglądać reklamowe ogłoszenia znacząco poprawi estetykę miasta. Nie będą one przysłaniać ładnych miejsc czy odnowionych budynków, zabytkowych kamienic – mówi prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut. – Ich opracowanie będzie wymagało współpracy i wielu konsultacji z radnymi, mieszkańcami i przedsiębiorcami, aby osiągnąć satysfakcjonujący wszystkie strony kompromis. Wiele samorządów przyjęło już uchwały porządkujące krajobraz. Uważam, że już najwyższy czas, aby również u nas zabrać się za poprawę estetyki miasta, dlatego skierowałam pod obrady Rady Miasta stosowny projekt uchwały – podkreśla. – Mam nadzieję, że uda się nam to zrobić w tej kadencji – dodaje prezydent.

Więcej informacji

Partnerzy