Miasto przygotowuje uchwałę intencyjną, która zapoczątkuje prace przy opracowaniu zasad umieszczania reklam na budynkach, obiektach małej architektury, płotach czy ogrodzeniach. Reklamowy bałagan najbardziej jest widoczny w Starym Mieście, które jest odwiedzane przez mieszkańców i turystów.
– Jest to pierwszy krok w porządkowaniu miasta, z brzydkich, często mocno już nadszarpniętych zębem czasu, niekiedy dowolnie umieszczanych reklam, banerów. Ten chaos i bałagan wpływa na postrzeganie miasta. Ich agresywność kolorystyczna zakłóca ład i porządek. To również kwestia bezpieczeństwa zwłaszcza, gdy mamy reklamy w pobliżu pasa drogowego. Przyjęcie zasad regulujących, jak mają wyglądać reklamowe ogłoszenia znacząco poprawi estetykę miasta. Nie będą one przysłaniać ładnych miejsc czy odnowionych budynków, zabytkowych kamienic – mówi prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut. – Ich opracowanie będzie wymagało współpracy i wielu konsultacji z radnymi, mieszkańcami i przedsiębiorcami, aby osiągnąć satysfakcjonujący wszystkie strony kompromis. Wiele samorządów przyjęło już uchwały porządkujące krajobraz. Uważam, że już najwyższy czas, aby również u nas zabrać się za poprawę estetyki miasta, dlatego skierowałam pod obrady Rady Miasta stosowny projekt uchwały – podkreśla. – Mam nadzieję, że uda się nam to zrobić w tej kadencji – dodaje prezydent.