Od początku lipca br. Miasto realizuje kolejną odsłonę kampanii edukacyjnej pn. „Czyste powietrze – oddech dla Opola”. Tym razem motywem przewodnim jest znaczenie zieleni dla ochrony powietrza.
Cel: ochrona powietrza
Kampania „Czyste powietrze – oddech dla Opola” ma na celu nie tylko wskazanie przyczyn i konsekwencji niskiej emisji, ale przede wszystkim sposobów poprawy jakości powietrza. – O wielu z nich, takich jak np. stosowanie opału dobrej jakości, wymiana ogrzewania na bardziej przyjazne dla środowiska, czy też ograniczanie strat ciepła poprzez ocieplenie budynków, informowaliśmy już mieszkańców w poprzednich edycjach kampanii, dlatego tym razem skupiliśmy się na roli zieleni w ochronie powietrza. W ramach obecnych działań będziemy m.in. przekonywać mieszkańców, że nie należy wycinać drzew ze względu na opadające jesienią liście.., a dobór gatunków roślin doniczkowych w domach również jest bardzo ważny.
Edukacja na wielu płaszczyznach
W związku z tym, że odbiorcami działań będą wszyscy mieszkańcy Opola, kampania edukacyjna będzie prowadzona wielotorowo. Dla dzieci przedszkolnych przygotowano komiks „Franek i Drzewolanie”, opowiadający o chłopcu, który marzył o tym, by wystąpić na deskach opolskiego amfiteatru, ale w rozwoju talentu przeszkadzało mu zanieczyszczone przez sąsiada powietrze. Pewnego dnia chłopiec piosenką ożywił drzewa i inne rośliny, które zdecydowały się pomóc. Czy to się uda?
Będzie można to sprawdzić czytając komiks, który drukiem ukaże się już pod koniec września. Starsze dzieci zostaną z kolei zaproszone do udziału w konkursie plastycznym pn. „Zielone płuca Opola”, w ramach którego do przygotowania będzie praca plastyczna, podkreślająca rolę zieleni w oczyszczaniu powietrza. Edukacja w zakresie ochrony powietrza powinna być odpowiednio prowadzona, dlatego w ramach kampanii powstaną także materiały dydaktyczne wspomagające pracę nauczycieli, obejmujące karty pracy, scenariusze zajęć oraz prezentacje multimedialne.
Nie zabraknie też sporej dawki wiedzy dla starszych mieszkańców miasta. Właśnie im dedykowany jest spot radiowy oraz filmowy, w zabawny sposób obrazujący rolę zieleni w mieście. Warto nadmienić, że głównym bohaterem filmu jest wcielający się w rolę Rocky’ego Balboy opolski aktor teatralny. Uzupełnieniem działań informacyjnych będzie ulotka, wydrukowana na papierze pochodzącym z recyklingu oraz artykuł, który pojawi się w lokalnej prasie.
Chcąc być na bieżąco z działaniami realizowanymi w ramach kampanii warto zaglądać na stronę internetową: www.niskaemisjaopole.pl oraz profil miasta Opola na Facebooku oraz Fanpage PowietrzeOpole.