Co roku w ramach kampanii bite są rekordy, a coraz więcej mieszkańców polskich miast przekonuje się do bardziej aktywnego stylu życia. Tegoroczna siódma już edycja kampanii „Kręć kilometry po technologie" również była rekordowa gdy chodzi o liczba uczestników.
Rowerzyści biorący udział w tym przedsięwzięciu w sumie pokonali ponad 140 milionów km na rowerach, czyli średnią odległość, jaka dzieli Ziemię od Słońca.
Uczestnicy kampanii jeździli z aplikacją Kręć Kilometry lub innymi aplikacjami sportowymi, które mierzą ich rowerowe aktywności. Wskazali miasto, po którym poruszają się na rowerze i mieli szansę na zdobycie nagród rzeczowych.
W ramach kampanii stworzono 2,5 tysiąca miejsc parkingowych, które służą rowerzystom w całej Polsce. Kolejne stojaki z samoobsługowymi stojakami serwisowymi pojawią się na ulicach pięciu miast, które wygrały tegoroczną edycję kampanii. Są to: Gdańsk, Wałcz, Pabianice, Warszawa i Poznań.
- Tytuł najbardziej rowerowego miasta jest prestiżowy, ale Fundacja Allegro All For Planet od lat nagradza też rowerowymi stojakami, by wysiłek mieszkańców zamienić na coś trwałego - tłumaczy Krzysztof Śpiewek.
Podczas dotychczasowych edycji kampanii przeprowadzono gigantyczne badanie ankietowe. Ponad 25 tysięcy rowerzystów oceniło infrastrukturę rowerową w swoich miastach i zasugerowało potrzebne kierunki zmian.