W ramach akcji promocyjnej „Experience Kraków Again!”, miasto zaprosi nad Wisłę sześciu losowo wybranych pielgrzymów z Włoch i Hiszpanii. Będzie to dla nich miła niespodzianka - tym bardziej, że w podróż do Krakowa będą mogli zabrać przyjaciół. W dotarciu do pielgrzymów mają pomóc media społecznościowe.
Rok temu podczas Światowych Dni Młodzieży prawie 250 pielgrzymów udzieliło krótkich wywiadów. Krakowski ratusz wie, z jakich krajów pochodzili, ale nie zna ich imion ani nazwisk. Wszystkich rozmówców łączyło jedno – chcieli wrócić do Krakowa, jeżeli tylko nadarzy się taka okazja. W ramach akcji „Experience Kraków Again!” wylosowano sześć osób – po trzy z Włoch i Hiszpanii, aby zaproponować im powrót do Krakowa. Teraz czas na kolejny krok – trzeba do nich dotrzeć i przekazać im zaproszenie.
– Social media mają ogromną moc. Wierzymy, że również tym razem pomogą nam szybko odnaleźć bohaterów kampanii. Liczymy jednak także na media tradycyjne. Każda wzmianka o naszych poszukiwaniach zwiększa szanse na ich odnalezienie – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK.
Kampania promocyjna będzie realizowana w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie. Głównymi adresatami będą Hiszpania i Włochy, ale treści zostaną też udostępnione globalnie, tak by trafiły do gości ŚDM także z innych krajów i zachęciły ich do ponownej wizyty w Krakowie. Głównym fanpage’em akcji będzie Kraków Experience, ale organizatorzy liczą na wiele udostępnień przez użytkowników na całym świecie. Akcji towarzyszyć będzie przygotowana w czterech językach (angielski, włoski, hiszpański i polski) strona internetowa, na której znajdą się wspomnienia z ŚDM, prezentacja atrakcji Krakowa, a także relacje z przygotowań gości do wyjazdu.