Natomiast od września sprawdzanie tego obowiązku będzie zdecydowanie bardziej restrykcyjne.
- Chcemy do końca sierpnia poprosić mieszkańców, żeby przejrzeli swoje deklaracje śmieciowe, sprawdzili czy są aktualne, czy uwzględniają wszystkie osoby zamieszkujące nieruchomość - mówi Agata Wojda, zastępczyni prezydenta Kielc.
Obecnie liczba osób zarejestrowanych w systemie gospodarki odpadami w Kielcach wynosi 157 167.
- Mamy świadomość, że ten system nie jest pełny i szczelny. Chcemy, aby był powszechny i społecznie sprawiedliwy, a oczywiście bezpośrednim efektem uszczelniania systemu będzie wzrost wpływów. Być może w przyszłości, kiedy rozpoczniemy dyskusję nad aktualizacją stawki opłaty śmieciowej, będzie to argument, aby ta stawka nie była w pierwotnie projektowanej wysokości - podkreśliła Agata Wojda.
Czas do końca sierpnia zostanie wykorzystany przez pracowników urzędu na zintensyfikowane działania w zakresie uszczelniania systemu gospodarki odpadami. Pomogą w tym także:
- rozmowy z władzami spółdzielni mieszkaniowych i zarządcami nieruchomości o nowym systemie przekazywania danych dotyczących deklaracji śmieciowych mieszkańców,
- powiazanie danych z deklaracji z danymi meldunkowymi,
- powiązanie danych urodzeń z obowiązkiem złożenia deklaracji - listy do mieszkańców,
- dane z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie (bon żłobkowy, KDD, szczepienia),
- weryfikacja wniosków o miejsce w samorządowym żłobku czy przedszkolu, danych, kart mieszkańca Strefy Płatnego Parkowania, danych pobranych przy okazji udzielenia miejskich dotacji.
- Chcemy prosić mieszkańców, aby te trzy miesiące wykorzystali na zweryfikowanie swoich deklaracji śmieciowych i gwarantujemy, że w tym czasie Straż Miejska będzie w sposób zdecydowanie bardziej wyrozumiały podchodzić do kontroli deklaracji. Natomiast od września nasza postawa wobec mieszkańców i sprawdzanie tego obowiązku będą zdecydowanie bardziej restrykcyjne - poinformowała Agata Wojda.
Od stycznia do 4 kwietnia 2021 roku, Straż Miejska przeprowadziła 174 kontrole - nałożono 14 mandatów karnych na kwotę 1105 zł.