26 kwietnia 2022 r. w Centrum Kongresowym Targów Kielce Urząd Miasta Kielce wraz z CSR Consulting i Targami Kielce S.A. organizują konferencję pn. POZYTYWNA GOSPODARKA – CZYLI BIZNES NA DRODZE DO AGENDY 2030.
Konferencja otrzymała tytuł „Oficjalnego wydarzenia towarzyszącego 11. sesji Światowego Forum Miejskiego – WUF11” i w związku z tym jest promowana w kalendarium Światowego Forum Miejskiego znajdującym się pod linkiem https://obserwatorium.miasta.pl/events/.
11 sesja Światowego Forum Miejskiego jest najważniejszą globalną konferencją nt. zrównoważonej urbanizacji, która odbędzie się w Katowicach w terminie od 26-30 czerwca 2022 r. To pierwszy raz, kiedy WUF, powołany do życia przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Osiedli Ludzkich (UN-Habitat), odbędzie się w Europie Wschodniej.
W trakcie spotkania pn. POZYTYWNA GOSPODARKA – CZYLI BIZNES NA DRODZE DO AGENDY 2030 dyskusja będzie się toczyć wokół 3 głównych tematów: PEOPLE, PLANET, PROSPERITY, a cały przebieg konferencji podzielony jest na dwie części. W pierwszej, panelowej części odbędą się prezentacje: Młodzi dorośli – co dla nich ważne i jak z nimi rozmawiać – wyniki badań – przedstawiony przez pana Michała Kota z IRCenter; O dylematach klimatycznych w biznesie – czas na więcej niż zero przedstawiony przez pana prof. Bolesława Roka z Akademii Leona Koźmińskiego; Co Agenda 2030 ma wspólnego z moją firmą? przedstawiony przez przedstawiciela Banku BNP Paribas.
Druga część konferencji odbędzie się w sesjach stolikowych – uczestnicy wymienią się wiedzą i doświadczeniami/dobrymi praktykami w obszarach PEOPLE, PLANET i PROSPERITY.
W trakcie konferencji będzie można obejrzeć WYSTAWĘ DOBRYCH CELÓW. Wystawa prezentuje 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju i pokazuje, jak swoimi codziennymi wyborami i działaniami można zmienić swoje najbliższe otoczenie i polepszyć jakość życia.
Wystawa realizowana jest w ramach kampanii edukacyjnej „Dobre Cele”, która skupia się na promocji Agendy 2030, zawierającej 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, przyjętych jednogłośnie przez wszystkie państwa Organizacji Narodów Zjednoczonych w 2015 roku. Kampania ma wskazywać, jak codziennymi wyborami obywatele mogą wpłynąć na poprawę stanu środowiska i jakości życia, tak aby cele wskazane w Agendzie zostały osiągnięte przez świat do 2030 roku. Materiały na wystawę powstały we współpracy z ekspertami z ponad 40 organizacji pozarządowych.