W Kongresie, który odbył się 19 i 20 września w Mediatece w Tychach, wzięło udział ponad 300 uczestników. Współorganizatorem Kongresu, obok Związku Miast Polskich, był Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, który prowadzi unikalne w skali krajowej badania w zakresie skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców w kanałach social media i Internecie oraz analizy sentymentu i emocji. Partnerami strategicznymi natomiast: miasto Tychy oraz firmy Google Cloud Polska, Meta/Facebook, Devoteam Polska, TikTok.
Kongres Local-SoMe’22 był poświęcony analizie, sposobom przetwarzania i efektywnego wykorzystania danych sieciowych do zarządzania miastem, komunikacji i dialogowi z mieszkańcami oraz promocji lokalnych wydarzeń i inwestycji. Podczas Kongresu są prezentowane najnowsze trendy w lokalnej komunikacji, sekrety efektywnego dotarcia do mieszkańców i najlepsze praktyki rozwiązywania sytuacji kryzysowych w social media.
Drugi dzień był wypełniony warsztatami, podczas których przekazywano konkretną wiedzę m.in. na temat wykorzystania Instargrama do tworzenia wizytówki miast, informowania o wydarzeniach i budowania społeczności wokół nich, możliwościach, jakie daje TIK TOK do promocji polityków i samorządów, jak reagować na kryzysy w internecie czy jak można dotrzeć do młodych ludzi z informacją o lokalnych wydarzeniach kulturalnych.
Więcej w następnym numerze Samorządu Miejskiego.