Kongres Local-SoMe’22 był poświęcony analizie, sposobom przetwarzania i efektywnego wykorzystania danych sieciowych do zarządzania miastem, komunikacji i dialogowi z mieszkańcami oraz promocji lokalnych wydarzeń i inwestycji. Podczas Kongresu są prezentowane najnowsze trendy w lokalnej komunikacji, sekrety efektywnego dotarcia do mieszkańców i najlepsze praktyki rozwiązywania sytuacji kryzysowych w social media.
Local-SoMe’22 to dwa dni spotkań i wymiany poglądów specjalistów zajmujących się marketingiem, komunikacją i szeroko pojętą obecnością w Internecie na poziomie samorządu oraz wystąpienia ekspertów,
Pierwszy dzień dedykowany był inspiracji, pokazaniu nowych możliwości i znajdowaniu najlepszych sposobów komunikowania się z mieszkańcami, a wszystko dotyczyło 3 obszarów tematycznych: Mieszkańcy, Wyborcy, Dialog; Content, Promocja, Przekaz; Fejk, Hejt, Love. Pierwszego dnia przewodnie wystąpienia wygłosili: Artur Kurasiński - pt. Qvo Vadis social media, czyli jak promować miasto w „socialach”? Przykłady i inspiracje) oraz Wojciech Kardyś - pt. Savoir-vivre w mediach społecznościowych, czyli jak przepraszać, dziękować i reagować na hejt.
Kulminacyjnym wydarzeniem pierwszego dnia Kongresu była wieczorna Gala, podczas której po raz pierwszy zostały wręczone Złote Lajki Local Some. Jury nagrodziło profile miast, prezydentów i burmistrzów, a także wskazało profile z najbardziej aktywną i angażującą komunikacją w Internecie i mediach społecznościowych. Przyznany został również Złoty Lajk Samorządowy, czyli nagroda przyznawana przez samorządy. W ankiecie samorządowy sami wskazali profil miasta, który według nich najlepiej i najskuteczniej komunikuje się z mieszkańcami poprzez Internet i media społecznościowe. Więcej na ten temat TUTAJ.
Drugi dzień natomiast był poświęcony praktyce, pozyskiwaniu konkretnej wiedzy, rozmowom z ekspertami, warsztatom, poznawaniu instrumentów i narzędzi skutecznej komunikacji oraz nowym wymiarom dialogu z mieszkańcami.
Współorganizatorem Kongresu, obok Związku Miast Polskich, był Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, który prowadzi unikalne w skali krajowej badania w zakresie skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców w kanałach social media i Internecie oraz analizy sentymentu i emocji. Partnerami strategicznymi natomiast: miasto Tychy oraz firmy Google Cloud Polska, Meta/Facebook, Devoteam Polska, TikTok.
Więcej o wszystkich prelegentach - TUTAJ.
Program jest dostępny na stronie internetowej Kongresu Local-SoMe’22.
Więcej o Kongresie w najbliższych numerach Samorządu Miejskiego. Zapraszamy do lektury!