Od marca, wspólnie z Frankfurtem, miasto realizuje kampanię Gorzów wie bist du? promującą atrakcyjność turystyczną Gorzowa Wlkp. wśród mieszkańców pogranicza brandenburskiego. Jednym z elementów współpracy była organizacja 10 lipca stoiska promocyjnego Gorzowa we Frankfurcie, mieście partnerskim. Okazją do tego było obchodzone w weekend Święto Hanzy. To coroczna impreza, łącząca leżące nad Odrą Słubice i Frankfurt. W tym roku, z uwagi na trwającą pandemię, oba miasta świętowały osobno, ale tego samego dnia.
Gorzowskie stoisko podczas urodzinowego pikniku było niespodzianką dla mieszkańców Frankfurtu. A jego oferta cieszyła się ogromną popularnością, zwłaszcza gorzowski przysmak: masło z renety landsberskiej w Gorzowskim Słoiku Jabłkowym. Jabłko, dostarczone przez Gorzowski Rynek Hurtowy, było również jednym z głównych składników koktajli owocowych, które goście stoiska mogli samodzielnie przyrządzić na coctail biku, czyli na rowerze, którego napęd uruchamiał blender do przyrządzania napoju.
Przez ponad osiem godzin rozdno blisko dwieście słoików z masłem z renety landsberskiej, kilkadziesiąt koszulek z promującym Gorzów hasłem „Stąd Jestem”, kilkaset programów „Dobry wieczór Gorzów”, przetłumaczonych na język niemiecki oraz informatory o Gorzowie, foldery, albumy o mieście i wiele innych miejskich gadżetów.
- Jest wiele powodów, dla których powinniśmy się wspierać, a bliskość geograficzna jest tylko jednym z nich. Wiem, że Gorzów zmienił się przez ostatnie lata i i jest doskonałym kierunkiem na weekendowe wycieczki - podkreślił burmistrz Frankfurtu nad Odrą Rene Wilke.
W ramach projektu zaplanowano również wizytę delegacji z Frankfurtu nad Odrą w Gorzowie we wrześniu i premierę wspólnego polsko-niemieckiego wydawnictwa, czyli spacerownika po Gorzowie.