Cyfrowe usługi jakie Gdynia wprowadza dzięki pracy m.in. Gdyńskiego Centrum Kontaktu są wielokrotnie nagradzane i doceniane nie tylko przez specjalistów branżowych, ale i użytkowników. Teraz pojawiła się kolejna nowość, która zdecydowanie ułatwi załatwienie sprawy mieszkańców w Urzędzie Miasta Gdyni.
- Ostatnie dni przyniosły dwie nowości. Osoby z niepełnosprawnościami mogą już sprawdzać dostępność przeznaczonych dla nich miejsc parkingowych za pomocą aplikacji gdynia.pl. Możemy też korzystać z płatności online w urzędzie przy pomocy apki. Nasze rozwiązania ewoluują w czasie rzeczywistym, dzięki temu na bieżąco możemy odpowiadać na zapotrzebowanie mieszkańców – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.
Płatności online przypisane do umówionej wizyty to lepsza optymalizacja pracy dla urzędu oraz wygoda dla osób składających dokumenty w magistracie. W szybki i wygodny sposób można teraz dokonać opłaty przez internet np. za wydanie prawa jazdy, rejestrację pojazdu, zaświadczenia o zameldowaniu czy sprawy cywilne.
System rezerwacji wizyt został wdrożony w Urzędzie Miasta Gdyni jako autorskie rozwiązanie. W całości został zaprojektowane na potrzeby urzędu przez pracowników GCK w oparciu o autorski system CMS. System umożliwia mieszkańcom rezerwacje wizyt w Urzędzie Miasta Gdyni w najpopularniejszych sprawach takich jak: rejestracja pojazdów, prawa jazdy, dowody osobiste, ewidencja ludności czy urzędu stanu cywilnego. Za dostępność terminów odpowiadają poszczególne komórki, które w łatwy sposób mogą definiować dostępne stanowiska na każdy dzień tygodnia, czas wymagany do obsługi jednego klienta czy przerwy. W każdej chwili katalog spraw objętych rezerwacją wizyty może być w szybki i łatwy sposób rozbudowany.